de Krijger Zuiderwijkstichtingde Krijger Zuiderwijkstichting

2. Steun ons
  3. ANBI-status

ANBI-status

De Krijger Zuiderwijkstichting heeft een ANBI status gekregen van de belastingdienst. Je kunt daarom je gift aan De Krijger Zuiderwijkstichting aftrekken bij de belastingaangifte. Je betaalt dan minder belasting.
Er geldt een aantal voorwaarden om van deze aftrek gebruik te mogen maken.

1. Wil je een gewone (eenmalige) gift doen? Bekijk dan hier de voorwaarden voor aftrek.
  2. Wil je een periodieke gift doen? Bekijk dan hier de voorwaarden voor aftrek.

Bij een periodieke gift is er geen minimumbedrag voordat je dit mag aftrekken van de belasting. Zolang de gift maar voldoet aan de voorwaarden voor een periodieke gift.

Je kunt kiezen of je de gift via de notaris wil vastleggen of via een schriftelijke overeenkomst met De Krijger Zuiderwijkstichting. De Belastingdienst heeft een voorbeeldformulier gemaakt dat voor de meeste situaties geschikt is. Je kunt dit formulier gebruiken om de overeenkomst met ons vast te leggen. Zo weet je zeker dat je overeenkomst voldoet aan de voorwaarden. Download hier de Belastingdienstovereenkomst.